Prop del 90% municipis ja optimitzen recursos amb l'administració electrònica



Barcelona, 12 nov. (EFE).- Les infraestructures digitals s'han convertit en una eina eficaç per optimitzar recursos i per augmentar la interacció amb els ciutadans i ja són una gran majoria els municipis que apliquen la tramitació electrònica a Catalunya.
Concretament, 824 dels 947 consistoris (el 87%) ja ofereixen tramitis en línia, segons les dades del consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC, sigles en català), l'organisme de la Generalitat que potencia la col·laboració institucional i la interoperabilitat dels sistemes comuns d'administració electrònica.
La inversió dels municipis és relativament baixa perquè poden aprofitar una estructura comuna -el que en computació es coneix com a núvol- que ofereix l'AOC i que ha desenvolupat el UPCnet, l'empresa de la Universitat Politècnica de Catalunya que col·labora amb l'administració i el sector privat per expandir l'e-administració.
D'aquesta manera, els municipis amb menys recursos no han d'invertir a crear l'espai digital i únicament han de concentrar els seus esforços en la reorganització del treball per poder oferir el servei per la via electrònica, ha explicat a Efe el director de l'AOC, Joan Antoni Olivares.
Segons els experts, en el context actual de reducció de despesa les administracions tenen un gran aliat en les infraestructures digitals per optimitzar recursos i per anar a un model de gestió més sostenible i participatiu.
Aquesta és una de les principals conclusions de la reunió, celebrada recentment a Barcelona, de l'Smart Urban Technologies (Tecnologies de les Ciutats Intel·ligents), un espai de reflexió i trobada impulsat per UPCnet.
Segons Olivares, una notificació en paper té un cost, almenys, de 5 euros, una despesa que es redueix notablement si es tramita per via electrònica.
La disminució del cost que ofereixen els tràmits electrònics ha fet que en els últims anys hagi augmentat significativament la xifra de municipis que apliquen l'administració digital.
Des de principis de 2010 i fins a octubre de 2011, els consistoris que ofereixen tràmits en línia han passat de 699 a 824, segons dades de l'últim informe d'e-Administració de l'AOC.
Menys estès tot i que també en auge està el servei de notificacions i enviament de factures electròniques, que actualment incorporen 90 municipis, quan fa gairebé dos anys l'aplicaven 20 ajuntaments.
El mateix estudi del consorci públic català assenyala que pràcticament tots els municipis (943) ja disposen d'una pàgina web.
Per a l'AOC, el percentatge de municipis que han fet el salt a l'e-administració és satisfactori i en aquests moments el problema està més centrat en els usuaris, que no sempre s'han adaptat al canvi al ritme de les administracions.
"És més preocupant el fet que no tots els ciutadans segueixen aquesta tendència que la disponibilitat del servei per part dels municipis", assenyala Olivares.
Per al responsable de l'AOC una de les raons que allunyen els ciutadans de l'e-administració és la "barrera tecnològica" que sovint representa el requeriment de certificats digitals per dur a terme els tràmits.
Font: http://newscaster.ikuna.com/62_catalunya/1351724_prop-del-90-municipis-j...
- Inicieu sessió per enviar comentaris